At købe parfume online er som at købe vin
Som sagt går vi ofte online og køber produkter som vi har et forudgående kendskab til fra den "virkelige verden", oftere og oftere kaster vi os ud i køb udelukkende baseret på fornemmelse og spontane beslutninger.
Ser vi på eksempelvis markedet for vin, så har handlen hos de danske vinforhandlere online aldrig gået bedre end nu. OG det er på trods af, at de hverken tilbyder smagsprøver eller andet, som kan give dig syn for sagen inden du køber online. Men hvorfor køber vi så vin online?
Én grund kan være, at vi har et forudgående kendskab til enten producenten, druetypen eller den givne forhandler og derfor er trygge ved den anbefaling/beskrivelse vi får af produktet, en anden årsag kan være at vi ikke føler investeringen er så stor. Okay, så købte du en flaske vin der smagte lidt af prop og pap - hvad så? - Den kostede 100 kr. og det var egentligt en meget hyggelig aften alligevel. En tredje grund til vores afslappede forhold til online handel af både vin og parfume, kunne være, at vi tror mere på hvad vi læser omkring produkter end tidligere. Eller rettere, vi har måske nemmere ved at forestille os hvilken duft/smag som netop dette produkt har ud fra beskrivelsen.